Українці в умовах карантину: про що варто замислитися

Однією з небагатьох (а можливо й взагалі єдиною) переваг карантину є те, що в цей час у багатьох з’явилося більше вільного часу, який можна було витратити на осмислення різних речей. Зокрема й тих, яких навчив карантин. Як показують результати чергової хвилі загальноукраїнського CATI-опитування*, життєві уроки, що винесли під час карантину українці, умовно поділяються на три групи: здоров’я, фінанси, спілкування.

 Перша група – здоров’я – найзначніша і складається із наступних приводів замислитися: більше турбуватися про здоров’я своє та близьких (53%), більше відпочивати (15%), придбати медичну страховку (13%), обов’язково вакцинуватися (11%) та укласти договір з сімейним лікарем (8%).

До другої групи – фінанси – відносяться такі висновки українців щодо ситуації із карантином, як необхідність відкладати гроші (35%), економити на певних товарах (23%) та взагалі менше купувати і споживати (11%).

Третя група уроків і приводів замислитися стосується різних аспектів спілкування. З одного боку, третина українців завдячуючи коронавірусу і карантину дійшла до висновку, що треба проводити більше часу із близькими (34%). З іншого боку, реакціями, які тією чи іншою мірою дотичні звичного кола спілкування, є наміри змінити місце проживання (7%) або роботу (5%).

Порівняно з серединою другого місяця карантину найбільш помітні зміни відбулися у тому, що стосується здоров’я: завдяки карантину українці ще більше замислилися про необхідність піклуватися про здоров’я та придбати медичну страховку, але дещо зменшилося число тих, хто завдяки коронавірусу дійшов висновку про необхідність вакцинації. Також відбулися зміни у фінансових уроках карантину: значно збільшилося число українців, які завдяки цій ситуації вирішили економити на деяких товарах. У тому ж, що стосується спілкування, висновки українців залишилися незмінними.

В цілому жінки схильні дещо більше за чоловіків замислюватися над життєвими уроками ситуації, пов’язаної із карантином. Насамперед у тому, що стосується турботи про здоров’я, проведення більшого часу із близькими, необхідності більше відпочивати, а також відкладати гроші. Залежно від віку більш схильні замислюватися над необхідністю відкладати гроші молодь до 30 років і представники середньої вікової категорії. Крім того представники середньої вікової групи частіше за молодь і старше покоління схильні замислюватися над необхідністю більше відпочивати. А старше покоління трохи частіше за інших замислилося про необхідність більше піклуватися про здоров’я.

Певні відмінності у винесених з карантину життєвих уроків простежуються залежно від регіону і місцевості проживання. Так, мешканці західного регіону частіше за інших стали замислюватися над турботою про здоров’я і необхідністю більше часу проводити з близькими, а на Півдні і Сході України більше замислилися над необхідністю зміни місця проживання. Висновок про необхідність більше піклуватися про здоров’я також більш притаманний сільським жителям, а містяни (особливо жителі обласних центрів) частіше замислюються про необхідність відкладати гроші.

Олексій Ляшенко, кандидат історичних наук, аналітик Research & Branding Group

 PDF-версія:

Rubicon2.0_RB_Report_20200604_4_ua

* Опитування проводилося у період з 27 травня по 2 червня 2020 року. Всього опитано 1005 респондентів у віці від 18 років і старше. Вибірка репрезентує населення України за статтю, віком, типом населеного пункту та регіоном проживання (за винятком непідконтрольних територій Донецької і Луганської областей, АР Крим, та м. Севастополь). Метод опитування – CATI-опитування (телефонні інтерв’ю з використанням комп’ютера, computer-assisted telephone interviews) ролінгового формату. Максимальна похибка вибірки не перевищує +/- 3,7%.

Назад