Ставлення українців до переходу сфери обслуговування на українську мову

16 січня 2021 року набула чинності Стаття 30 Закону про забезпечення функціонування української мови як державної і відбувся остаточний перехід сфери обслуговування на державну мову. Таким чином всі заклади сфери послуг, незалежно від форми власності, зобов’язані обслуговувати споживачів і надавати інформацію про товари та послуги українською мовою.

Як показують результати січневого соціологічного опитування*, для більш ніж половини (58%) жителів України не є принциповим обслуговування українською мовою як клієнтів / відвідувачів закладів сфери обслуговування, тоді як для 39% українців це є принциповим. Не визначилися в цьому питанні тільки 3% опитаних.

Найбільш принциповими у питанні можливості обслуговування українською мовою є жителі Західної України та сільської місцевості, а також молодь. Найменш принципове значення обслуговування українською мовою має для жителів південних і східних областей.

У той же час кожен другий українець (51%) підтримує перехід сфери обслуговування на українську мову, тоді як протилежної точки зору дотримується кожен п’ятий (20%) опитаний. Ще для чверті жителів країни (26%) дане нововведення байдуже, 1% – вперше про це чують, а 2% – не визначилися.

Найбільш високий рівень підтримки переходу сфери обслуговування на українську мову демонструють жителі західного регіону і сільської місцевості, а найменший – жителі східного і південного регіонів. При цьому в східних областях більше тих, хто не підтримує перехід сфери обслуговування на українську мову, а в південних – тих, кому це байдуже.

На практиці бажання обслуговуватися українською мовою висловили більш як половина українців (52%), тоді як не хочуть обслуговуватися українською мовою 15% жителів країни. Для третини опитаних (31%) це байдуже, а 2% – не визначилися.

Відповідно, найбільше бажання обслуговуватися українською мовою демонструють жителі Західної України і сільської місцевості, а найменше – жителі східних і південних областей. Також дещо більше бажаючих обслуговуватися українською мовою серед українців у віці до 50 років і менше серед старших вікових груп.

Олексій Ляшенко, кандидат історичних наук, аналітик Research & Branding Group

 PDF-версія:

Мова сфери обслуговування_січень_2021_укр

*Опитування проводилося у період з 20 січня по 1 лютого 2021 року. Опитано 1802 респонденти у віці від 18 років і старше. Вибірка репрезентує населення України за статтю, віком, типом населеного пункту і регіоном проживання (за винятком непідконтрольних територій Донецької і Луганської областей, АР Крим, і м. Севастополь). Метод опитування – особисте формалізоване інтерв’ю (face-to-face). Максимальна похибка вибірки не перевищує +/-2,4%.

Назад