Як українці використовують TELEGRAM

Першим месенджером (безкоштовною системою миттєвого обміну текстовими повідомленнями) була ICQ, більш відома як «аська». Вперше вона з’явилася у 1996 р., досить швидко поширилася і стала вельми популярною, насамперед, серед офісних працівників. Так тривало аж до появи у 2005 р. іншого месенджера – Skype. Цей месенджер окрім обміну текстовими повідомленнями дозволяв здійснювати ще й голосовий і відеозв’язок. Різниця між цими двома месенджерами була як між пейджером і мобільним телефоном, тож не дивно, що Skype досить швидко витіснив ICQ. Та й він не довго залишався монополістом: починаючи з 2012 р. з’явилася ціла низка месенджерів, які поєднали у собі функції обміну повідомленнями із рисами соціальних мереж, які фактично стали паралельним світом для багатьох жителів планети. До речі, згодом деякі соціальні мережі так само доповнили набір своїх послуг власними аналогами месенджерів. Отже, пройшовши шлях від «аськи» до «скайпу», українці так само швидко оволоділи «вайбером», «вотсапом» і «телеграмом».

У червні 2020 р компанією Research & Branding Group спільно з компанією Rating Analytics (директор політтехнолог, кризовий менеджер Дмитро Раїмов) було проведено опитування* жителів України щодо використовуваних ними месенджерів, зокрема – Telegram. Як показують його результати, у 2020 р. найпопулярнішими серед українців месенджерами є Viber (використовують 55% опитаних), Facebook (46%) і Facebook Messenger (28%), YouTube (37%), а також Instagram (23%), Telegram (17%) та What`s up (15%).

Як правило, означені месенджери користуються майже однаковою популярністю як серед чоловіків, так і серед жінок (за виключенням YouTube, якому чоловіки надають перевагу помітно частіше за жінок). Абсолютно всі перелічені месенджери частіше використовує молодь та представники середньої вікової категорії, а особливо популярнішими, ніж у решти вікових категорій, саме серед молоді є Instagram і Telegram.

У перевагах месенджерів залежно від регіону і місцевості проживання відмінності простежуються дещо менше. Так, Facebook трохи частіше надають перевагу мешканці західного регіону, а Viber – мешканці обласних центрів. Також жителі обласних центрів порівняно частіше за інших користуються YouTube, а міські жителі загалом (у т. ч. й мешканці обласних центрів) – Telegram і What`s up.

Кожен месенджер має свою специфіку. Зокрема, розробником Telegram є засновник соціальної мережі ВКонтактє П. Дуров. Цей месенджер вийшов під девізом «Повернемо собі право на приватність». Telegram став популярним ще й завдяки своїм Telegram-каналам. Втім, переважна більшість українських користувачів Telegram використовують його саме у якості месенджера для листування і обміну контентом (72%). Також часто Telegram використовується для слідкування за Telegram-каналами (47%), а ще 6% користувачів ведуть їх самі, та спілкування у групах і чатах за інтересами (44%). Меншою мірою Telegram використовується в Україні у якості медіаплеєра (27%), для зберігання файлів (20%) та створення / використання ботів (10%).

Користувачів Telegram-каналів у них цікавить переважно інформація пізнавального характеру (65%), а також розважальна (46%), суспільно-політична і вибори (43%), культурна (37%), міжнародна (35%), економічна / ділова (31%) та спортивна (24%). Менш популярними є кримінал, пригоди, аварії (18%), світська хроніка (17%) та скандали / викриття (14%), чим, до речі, Telegram в Україні славиться.

За будь-яких обставин, українські користувачі Telegram, у переважній більшості, інформації з нього частково довіряють, частково ні (68%). А тих, хто або довіряє Telegram, або не довіряє – порівну (по 14%).

 PDF-версія:

Report_20200619_Telegram_ua

*Опитування проводилося у період з 10 по 16 червня 2020 року. Всього опитано 1009 респондентів у віці від 18 років і старше. Вибірка репрезентує населення України за статтю, віком, типом населеного пункту та регіоном проживання (за винятком непідконтрольних територій Донецької і Луганської областей, АР Крим, та м. Севастополь). Метод опитування – CATI-опитування (телефонні інтерв’ю з використанням комп’ютера, computer-assisted telephone interviews) ролінгового формату. Максимальна похибка вибірки не перевищує +/- 3,7%.

Назад