Українці в умовах карантину: споживання чаю та кави

Для когось день не розпочнеться без філіжанки кави, а хтось не уявляє собі вечір перед сном без чашки чаю. І навіть коронавірус та карантин не можуть порушити ці звички. Зрештою, як показують результати чергової хвилі загальноукраїнського CATI-опитування*, серед усіх напоїв (як алкогольних, так і безалкогольних) саме чай і кава є одними з найбільш уживаних: взагалі не вживають чай лише 7% українців, а каву – 19%. Переважна більшість жителів України упродовж травня – червня споживали ці напої як і раніше: чай – 72%, каву – 61%. Тих, хто  став частіше пити чай майже удвічі більше, ніж тих, хто став пити чай рідше – відповідно 13% і 7% опитаних. А в зміні частоти споживання кави відзначається паритет: 10% українців стали пити каву частіше і майже стільки ж – 9% – рідше.

Зміни у споживанні чаю та кави мають зовсім незначні соціально-демографічні особливості.

Чай – значимо рідше за інших стали пити українці молодшої вікової категорії.

Кава – чоловіки значимо помітніше, ніж жінки, лишили споживання кави на попередньому рівні, а жінки – стали пити каву рідше за чоловіків. Представники середньої вікової категорії помітніше, ніж інші, стали пити каву частіше, а серед старших українців більше, ніж серед інших вікових груп, тих, хто взагалі не вживає кави.

Олексій Ляшенко, кандидат історичних наук, аналітик Research & Branding Group

 PDF-версія:

Rubicon2.0.4_RB_Report_20200626_12_ua

*Опитування проводилося у період з 19 по 24 червня 2020 року. Всього опитано 1009 респондентів у віці від 18 років і старше. Вибірка репрезентує населення України за статтю, віком, типом населеного пункту та регіоном проживання (за винятком непідконтрольних територій Донецької і Луганської областей, АР Крим, та м. Севастополь). Метод опитування – CATI-опитування (телефонні інтерв’ю з використанням комп’ютера, computer-assisted telephone interviews) ролінгового формату. Максимальна похибка вибірки не перевищує +/- 3,7%.

Назад