Ставлення українців до кодування супутникових телеканалів

Кодування супутникових каналів використовується у багатьох країнах. З початку 2020 року подібна практика впроваджується і в Україні. З 28 січня 2020 року на платний формат мовлення перейдуть в цілому 24 телеканали чотирьох найбільших медіагруп країни – «1+1 Media», «Inter Media Group», «StarLightMedia» і «Медіа групи Україна». У зв’язку з цим із відкритого доступу власників супутникових «тарілок» зникнуть багато популярних у телеглядачів каналів.

Як показують результати листопадового соціологічного опитування*, найбільш поширеними видами підключення українців до ТБ є цифрове ефірне телебачення Т2 (31%) кабельне телебачення (27%). Приблизно стільки ж у сукупності припадає на користувачів супутникового телебачення: 22% без абонплати та 6% з абонплатою. Ще 8% жителів України використовують різні види інтернет-телебачення – IPTV / Смарт ТБ з абонплатою (5%) або без абонплати (2%) та IPTV / ОТТ через приставку з абонплатою (1%). Надання переваги одному з трьох найбільш поширених способів підключення до ТБ (Т2, кабельне телебачення і безкоштовне супутникове ТБ) обумовлене, передусім, місцевістю і регіоном проживання респондентів.

Таким чином, проблема кодування супутникового сигналу так чи інакше актуальна для 28% українців, які є користувачами супутникового телебачення. Найбільш поширеними способами виходу із ситуації ця категорія населення назвала або перехід на Т2 (15%), або дивитися ті українські канали, які залишаться доступними на супутнику (15%). Далі за згадуваністю слідує перехід на Інтернет-телебачення IPTV / Смарт ТБ (8% без абонплати і 3% з абонплатою), перехід на комбінований прийом супутник+ефір (7%), платне супутникове телебачення (7%), кабельне телебачення (4%), IPTV / ОТТ через приставку (1%). Ще 3% українських користувачів супутникового ТБ віддадуть перевагу доступним російським телеканалам. Більшість же користувачів супутникового телебачення (39%) станом на листопад 2019 р. не визначилися зі способом вирішення проблеми кодування супутникового сигналу.

Більш детальні результати опитування в презентації нижче.

*Опитування проводилося у період з 7 по 18 листопада 2019 року. Опитано 1805 респондентів у віці від 18 років і старше. Вибірка репрезентує населення України за статтю, віком, типом населеного пункту і регіоном проживання (за винятком непідконтрольних територій Донецької і Луганської областей, АР Крим, і м. Севастополь). Метод опитування – особисте формалізоване інтерв’ю (face-to-face). Максимальна похибка вибірки не перевищує +/-2,4%.

Назад