Користування месенджерами в Україні

Останніми роками у всьому світі спостерігається бум популярності месенджерів — спеціальних додатків до смартфонів, комп’ютерів і планшетів, які надають користувачам можливість безкоштовно обмінюватися дзвінками і повідомленнями по всьому світу. Не стала виключенням і Україна.

Як показують результати соцопитування, проведеного у вересні 2019 року*, нині приблизно 2/3 дорослих українців (65%) являються користуються різними месенджерами для відправки повідомлень. При цьому найбільшою популярністю у жителів України користуються два месенджери — Вайбер (56%) і Фейсбук (41%), за якими з істотним відривом за частотою згадування слідують Телеграм (17%), Скайп (14%), Вотсап (12%) і ряд інших.

Поширеність практики використання месенджерів для відправки повідомлень серед українців залежить від віку останніх. При цьому, чим вони молодші, тим частіше користуються месенджерами. Приміром, серед осіб у віці 18-29 років питома вага тих, хто відправляє повідомлення по месенджерам, складає 95%, серед 30-40-річних — 89%, серед 40-50-річних — 79%, серед 50-60-річних — 57%, а серед осіб у віці від 60-ти років і старше — 21%.
Зі збільшенням віку користувачів зменшується й число месенджерів, що припадають на середньостатистичного представника тієї або іншої вікової групи. Якщо в молодіжній групі (до 30 років) на кожного користувача припадає у середньому 2,6 месенджерів, то у групі осіб пенсійного віку цей показник складає 1,7 месенджерів. Варто також відмітити, що в усіх вікових групах найчастіше використовуваними додатками цього типу є Вайбер і Фейсбук.
До числа чинників, що впливають на користування українців месенджерами, відноситься рівень їх освіти. Вплив цього чинника полягає в тому, що найрідше користувачі месенджерів зустрічаються серед осіб з середнім і нижчим рівнем освіти (42%). Дещо частіше — серед осіб з середньою спеціальною освітою (63%). Але найчастіше месенджерами користуються ті, хто має вищу освіту (84%). Середнє число додатків, якими користуються представники цих груп істотно не різниться. Крім того, у кожній з цих груп лідерами за частотою згадування є все ті ж Вайбер і Фейсбук.
Ще одним з чинників, від якого залежить попадання українців до числа користувачів месенджерами, є рівень їх достатку. Так, серед осіб, яким грошей бракує навіть на продукти, питома вага користувачів месенджерами складає 25%, серед тих, кому грошей вистачає тільки на продукти — 54%, серед тих, кому грошей вистачає на продукти і їжу — 80%, нарешті, серед тих, хто може без зусиль купувати товари тривалого користування — 92%. Різниться і число месенджерів, що припадають на умовного представника кожної з цих майнових груп. Причому на кожного представника групи найменш забезпечених осіб припадає в середньому по 2 таких додатки, а на кожного представника групи найбільш забезпечених осіб — по 2,8.

Детальніші результати опитування у презентації нижче.

*Опитування проводилося у період з 7 по 16 вересня 2019 року. Опитаний 2001 респондент у віці від 18 років і старше. Вибірка репрезентує населення України за статтю, віком, типом населеного пункту і регіоном проживання (за винятком непідконтрольних територій Донецької і Луганської областей, АР Крим, і м. Севастополь). Метод опитування – особисте формалізоване інтерв’ю (face-to-face). Максимальна похибка вибірки не перевищує +/-2,2%.

Назад