Коронавірус: дотримання українцями заходів індивідуальної безпеки

Під час пандемії коронавірусу Covid-19 одним із ключових елементів протистояння поширенню захворювання стало дотримання кожним певних індивідуальних заходів безпеки. Як показують результати чергової хвилі загальноукраїнського CATI-опитування*, на третьому місяці карантину найбільш поширеними із таких заходів серед українців є носіння маски поза домом і в громадських місцях (90%), частіше і ретельніше ніж зазвичай миття рук (76%) і дотримання соціальної дистанції (59%). Також значна кількість українців проводить дезінфекцію поверхонь (54%), провітрює приміщення (52%), уникає місць скупчення людей (49%), не виходить без потреби з дому (48%), не користується громадським транспортом (42%), рідше звичного відвідує продуктові магазини (40%). Натомість значно менше як заходи безпеки в Україні поширені перехід на дистанційний режим роботи (15%) і он-лайн покупки (13%).

Слід відзначити, що порівняно із початком карантину українці стали помітно частіше використовувати маски, але значно менше стали обмежувати вихід без потреби з дому та відвідування продуктових магазинів, а також уникати місця скупчення людей і користуватися громадським транспортом.

 

Дотримання практично всіх заходів безпеки більш характерне для жінок, ніж для чоловіків. Переходом на дистанційний режим роботи більшою мырою скористалися міські жителі.

Навіть протягом наступного місяця після повного скасування карантинних обмежень понад половина українців (56%) не готові відвідувати жодних масових заходів. Виключно невеликі за чисельністю заходи готові відвідувати 22% опитаних, а ще 7% готові відвідати середні за чисельністю заходи. Будь які масові заходи після повного зняття карантинних обмежень готовий відвідувати кожен десятий житель України (11%).

 

Не готових відвідувати жодні масові заходи більше серед жінок, ніж серед чоловіків, тоді як чоловіки трохи частіше за жінок декларують готовність відвідувати будь-які масові заходи. Із віком респондентів кількість не готових до відвідування будь-яких масових заходів зростає, а число готових відвідувати будь-які масові заходи – скорочується. Невеликі масові заходи дещо більше готові відвідувати мешканці центрального регіону, а також сільські жителі.

Олексій Ляшенко, кандидат історичних наук, аналітик Research & Branding Group

 PDF-версія:

Rubicon2.0_RB_Report_20200604_2_ua

* Опитування проводилося у період з 27 травня по 2 червня 2020 року. Всього опитано 1005 респондентів у віці від 18 років і старше. Вибірка репрезентує населення України за статтю, віком, типом населеного пункту та регіоном проживання (за винятком непідконтрольних територій Донецької і Луганської областей, АР Крим, та м. Севастополь). Метод опитування – CATI-опитування (телефонні інтерв’ю з використанням комп’ютера, computer-assisted telephone interviews) ролінгового формату. Максимальна похибка вибірки не перевищує +/- 3,7%.

Назад