Як українці ставляться до адвокації та лобізму

Зараз, коли в Україні активно впроваджуються реформи західного зразка, на часі знову актуалізувати питання легалізації лобістської діяльності. Багато експертів зазначають, що ефективно боротися з корупцією у вищих владних кабінетах не вдасться в умовах коли лобістська діяльність перебуває у тіні, не є публічною та підзвітною громадськості. Окрім того, наразі в Україні не існує ефективних та легальних механізмів впливу на владу для будь-яких груп інтересів, окрім як через корупційні схеми. Але слід враховувати, що процес легалізації у правовому полі сфери government relations (спроби компаній вплинути на дії і заходи влади з метою досягнення певної мети, — ред.) потребує підтримки с боку громадськості.
Саме тому на замовлення компанії SIC Group Ukraine компанія Research & Branding Group провела загальнонаціональне соціологічне опитування щодо суспільного розуміння та ставлення до лобістської діяльності, а також форм комунікації між суспільством, бізнесом та владою. Дослідження проводилось з 27 жовтня по 9 листопада 2017 року в 24-х областях України.
Основні результати дослідження:
— загалом ставлення українців до практики реалізації інтересів різних груп громадян через вплив на органи влади залежить від ситуації (50% опитаних). Тих, хто ставиться загалом позитивно чи негативно майже однакова кількість (13% та 14% відповідно). Майже кожному четвертому з опитаних було важко визначитися з відповіддю (23%).
— розуміння понять «лобізм» і «адвокація» є проблематичним: дві третини українців не розуміють, що ці поняття означають, і лише кожний десятий впевнений що розуміє, про що йдеться.
— зокрема, 27% опитаних відповіли, що лобізм – це легалізований вид корупції чи корупція як така, а 43% взагалі не змогли віддати перевагу тому чи іншому розумінню. Але все ж таки 30% погодились, що це — діалог і цивілізований спосіб впливати на владу.
  — правильне розуміння поняття «лобізм» і підтримка легалізації цієї практики в Україні не тільки корелюються – вони майже тотожні. Як і у випадку з коректним розумінням поняття лобізму, 30% опитаних підтримує необхідність легалізації і чіткого регламентування діяльності у сфері лобізму, у той час коли 22% — протилежної думки. 47% опитаних не змогли дати чіткої відповіді.
— у питанні необхідності системної лобістської діяльності в міжнародному просуванні інтересів України кількість прихильників (39%) істотно перевищує кількість противників (15%).
14 грудня 2017 р. у приміщенні Комітетів Верховної Ради України (вул.Грушевського ,18/2) відбулась презентація дослідження »Адвокація і лобізм – запит суспільства», організована в рамках чергової зустрічі членів Української асоціації професіоналів у сфері GR і лобістів Міжнародною компанією SIC Group International спільно з Research & Branding Group.
 
Назад